Social Icons

twitterfacebookgoogle pluslinkedinrss feedemail

Tuesday, November 11, 2014

唯一的好友

没有真正的爱过,就永远不会了解一个人失去的痛。

没有真正的珍惜,就永远不会了解一个人相思的苦。

没有真正的失去,就永远不会了解一个人脆弱的心。

没有真正的相思,就永远不会了解一个人孤单寂寞的那一刻。

看了一个朋友的部落客,回想我当年选择逃避都不想面对的心。有许多许多不想谈到的话题,连看心理医生都当马戏一般。可能我不想面对我的失败,我所做错的选择。

爱了又能怎样?到最后还是一个人走过来。也许,逃避也是一个不错的方式来面对。我选择了悬崖,我不想向前看。一些希望都想一场梦似的,麻醉自己也是不错的。这样下去,我感觉好多了。

但两年后的我,我每一天都不停的再问我自己,为什么我那么的折磨我自己,那一股痛,也没有真正的离开我。我还是那么的恨我自己,还是那么的在取笑自己。没有了你,我一直都不原谅我自己。没有了我,你过得更好。我们以前所有的一切,你真正的不在乎吗?在你的心里,我到底有没有下根过?

两年啊,两年啊。。。

我看了你的文笔,我都了解你所说的每一个字。现在,没有一个人会了解。不是他们不会,问心一句  -  说了让身边的人明白,又能怎样?到后头,还不是给你   “他们”  的看法而已。了解?哈哈。。。 很可笑是吧。。。

可能我知道你不会读到我再写的每一句。但是  时间  是你唯一的好友。

你会觉得很累,        不想再走下去了。。。
你会觉得很痛,        不想再感觉似的。。。
你会觉得很委屈,    不想再被抛弃下。。。
你会觉得很孤单,    不想再一个人走下去。。。
你会觉得很难呼吸,想要一切都停下来。。。

这些都是很正常的。想我所说过的,给自己一点空间吧。我也曾经想过,我不会再有那种甜美的故事,但四年后的我,我现在很快乐,我幸福了。那时的我,我都没有想过我会再一次的恋爱。所以,给自己一点呼吸的空间吧。我了解你的每一口呼吸的痛,我了解你的寂寞,我了解你的委屈,我都了解。

目前为此,没有一个人,没有一句话 会让你好过的。你我都了解在世上,没有东西或感觉是永远的。你会爱一个人到永远,但他对你我的感觉是我们俩都无法控制的。这点,我们都得接受的。


但永远记得这句话 -

时间  是你唯一的好友。

3 comments:

  1. 有時候不是要朋友的理解 有時候就希望無話題的在身旁的陪伴

    寂寞是我的朋友 我知道自己必須的走下去 獨自的 無依靠的 偽裝著堅強 繼續走下去

    心慢慢的死去 放棄一切 離開一切

    ReplyDelete
  2. google translate:

    "No real love, you will never understand the pain of losing a man.

    No real treasure, a person will never understand the pain of Acacia.

    No real loss, will never understand a person fragile heart.

    No real Acacia, will never understand a lonely person at that moment.

    Saw a friend of bloggers, I recall I do not want to face then choose to avoid heart. There are many, many do not want to talk about the topic, and even have to see a psychiatrist when the circus in general. Maybe I do not want to face my failure, I have done wrong choice.

    How can love? Until finally a man came. Perhaps, escape is also a good way to face. I chose the cliff, I do not want to look ahead. Some hope that want a dream-like, intoxicate themselves is good. If this continues, I feel much better.

    But to me, every day I stop to ask myself after two years, so why do I torture myself, that surge of pain, did not really leave me. I hate myself so, or so making fun of himself. Without you, I never forgive myself. Without me, you are better off. We used everything, you really do not care about it? In your heart, in the end I have no root too?

    Two years ah, two ah. . .

    I read your writing, I understand every word you said. Now, no one will know. Not that they do not, ask a heart - said the people around her to understand, but how? To come, is not for you, "they" view only. Learn? Haha. . . Funny is not it. . .

    I know you probably do not read every word I write. But time is your only friend.

    You will feel tired, do not want to go up. . .
    You will feel pain, do not want to feel like. . .
    You will feel wronged, do not want to be abandoned under. . .
    You will feel very lonely, do not want a person to go on. . .
    You will find it hard to breathe, you want everything to stop. . .

    These are all normal. Think I said, give yourself the space bar. I also thought that I will not have the kind of sweet story, but I'm four years later, I am very happy, I'm happy. At the time I, I thought I'd love again. So, give yourself a little breathing space bar. I know your every breath of pain, I understand your loneliness, I understand your grievances, I understand.

    Currently this end, no one, not a word make hello before. I understand you are in the world, or feel nothing is forever. You will love a person forever, but you and I feel he is we both can not control. This point, we have to accept.


    But always remember these words -

    Time is your only friend."



    i just died laughing. im to lazy to read mandarin so i did this lol

    ReplyDelete
    Replies
    1. time may my only friend. but scare remains

      Delete

 

Where Broken Heart Goes

My Social Network

Translate This

About Me

My Photo
Live to love and love to live. The motto that I held on my entire life. Just a regular guy who loves what I am passionate in life. A song writer and producer. Living life on the move. From Malaysia to The States, New Zealand to Singapore. With the companion of great people in life. In and out from the music industry. Taking everything one step at a time. 
Eric believe what Eric says~ Cuz Eric is God~